Lupinta har sedan start lyfts fram i media för framgånsrikt företagande och innovation. Våra utmärkelser är beviset.

Vi gjorde det!

Det började med att ETC skrev en artikel om Lupinta och grundaren Eslam Salah. Sedan dess har flertalet tidningar skrivit Lupinta och vår vision, Hallå Malmö och Veckans affärer är bara några exempel. Du kan läsa respektive tidningsartikel genom att klicka på bilderna. Finns där ingen länk har vi tyvärr inte lyckats hitta en digital version av artikeln – tråkigt, men så är det ibland!

Att media har visat så stort intresse för Lupinta är vi mycket stolta över!

Whitepaper
Hallå-malmö
cerealier

Kickstarter

Om vi bortser från intresset hos olika tidningar så har vi även fått en fantastisk möjlighet att avsluta en kickstarter-kampanj. Kampanjen startade den 13 maj 2019 och varade nästan en månad. Syftet med kampanjen var att erbjuda våra konsumenter ett exklusivt erbjudande att testa vår nya produkt; lupin tempeh. Då vi var tvungna att kunna leverera produkterna så var kampanjen framför allt för de som bodde i Skåne, men vet du vad? Flertalet personer utanför Skåne deltog ändå i kampanjen, utan kompensation, enbart för att de trodde på vår idé. Hur fantastiskt är inte det?!

Efter en månad hade vi lyckats samla in över 50 000 SEK(!) och det är pengar som har hjälpt oss på många sätt. Med dessa pengar har vi fått möjlighet till att växa. Föreställ dig att vi nu är en blomma som fått tillgång till både näringsrik jord och vatten!

Media och utmärkelser

Vill du veta ännu mer om oss? Är du kanske nyfiken på vilka priser vi har vunnit, eller hur idén om Lupinta började? Här har vi samlat alla intervjuer, priser och nomineringar som vi fått. Ibland måste man få lov att skryta lite! Tryck på respektive logga för att skickas vidare till källan.